Unele povești încep cu un „da” spus unei provocări neașteptate. Așa a fost și pentru Aurelia, care a schimbat rutina unui job stabil din fața laptopului pe dinamica din retail. Descoperă povestea Aureliei și află cum a decis să schimbe direcția carierei sale.
Interviu cu Aurelia, Adjunct Manager Magazin
Cum ai făcut tranziția de la birou, la zona operațională din retail?
Înainte să ajung la Kaufland, am lucrat în cadrul unei companii petroliere. Inițial am lucrat în contabilitate, apoi în departamentul de operațiuni SAC – gestionam inventarele de la stațiile PECO, verificam rapoarte, introduceam date în sistem. Totul era foarte tehnic și cu puțină interacțiune umană. Simțeam lipsa comunicării directe, a unui mediu mai activ. Așa că, atunci când am văzut poziția disponibilă la Kaufland, am decis să fac o schimbare radicală.
Cum a fost procesul de adaptare într-un domeniu cu totul nou pentru tine?
Primele zile au fost o provocare pentru mine. Când m-am văzut prima dată în fața unei case de marcat, parcă aveam mâinile de lemn. Nu mai lucrasem niciodată într-un magazin și nici nu știam cum funcționează partea de scanare. Totul era nou pentru mine, de la interacțiunea cu clienții, la procesele interne și ritmul alert din magazin.
Cum arată o zi obișnuită în rolul tău de Manager în secția case?
Ziua începe cu raportările și verificările din zona caselor self-service. Apoi urmează partea de planificare: trebuie să estimez corect câte case deschidem, în funcție de fluxul de clienți. Monitorizăm culoarele principale, vorbim cu colega de la biroul de informații și analizăm traficul din zonele strategice, cum ar fi zona de fructe-legume sau brutărie. Pe lângă partea operațională, mă ocup și de gestionarea echipei.
Ce te ajută să gestionezi eficient relația cu echipa și clienții?
Cred că empatia este cea mai importantă calitate în munca mea. Reușesc să mă pun în locul colegilor sau al clienților, să înțeleg ce stă la baza unei nemulțumiri. Avem cu toții zile mai bune și zile mai grele. Poate cineva a venit supărat de acasă sau trece printr-o perioadă dificilă. Eu încerc mereu să am răbdare în orice situație. Dincolo de toate, pentru mine contează enorm echipa, pentru că noi, cei de la case, suntem punctul final al experienței clientului în magazin și e un job foarte important.
Ce faci în timpul liber? Cum îți reîncarci bateriile?
Timpul meu liber îl dedic familiei. Am doi copii – o fată de 19 ani și un băiat de 9 ani. Sunt ca doi poli opuși, dar exact asta mă ține „în priză”. De asemenea, m-au ajutat foarte mult proiectele interne la care am participat în cadrul companiei: maratoane, defilări de modă și altele. M-au făcut să ies din zona de confort, să fiu mai activă, mai curajoasă, mai implicată.
Știm că recent ai defilat pe podium la un eveniment dedicat modei. Cum a fost experiența?
A fost o experiență intensă și emoționantă. La 13-14 ani făcusem un curs de modelling, mai mult din curiozitate și pentru a-mi îmbunătăți postura, nu cu gândul de a deveni model. Dar faptul că am avut ocazia să urc pe un podium alături de colegele mele a fost un moment special. Am simțit toate emoțiile din lume, de la teama că sunt privită de toți și să nu fac un pas greșit, la bucuria de a face ceva complet nou. E genul de experiență care îți arată că poți mai mult decât crezi.
Ce ai învățat de când faci parte din echipa Kaufland?
Să nu judeci până nu știi ce e în spatele cortinei. Înainte, când mergeam la cumpărături, dacă ceva nu funcționa cum trebuie, eram poate prea critică. Acum, înțeleg cât efort, câtă muncă și câtă organizare e nevoie ca totul să funcționeze într-un magazin. Sunt mai răbdătoare, mai înțelegătoare, și cred că și mai loială acestui sistem.
Care e visul tău?
Am descoperit recent pasiunea pentru drumeții. Am urcat pe Vârful la Om din Piatra Craiului din România și a fost o experiență care m-a reconectat cu mine însămi. Acum, visul meu este să cuceresc Vârful Moldoveanu, cel mai înalt din România. Pentru mine, este o formă de odihnă activă, mă încarcă de energie, mă provoacă.